Oogsten op zondag: optimalisme en Wanderland

Als kennisspons of nieuwfreak (zie talentenlijst Luk Dewulf) hunker ik elke week naar een portie nieuwe kennis en indrukken.  Op zondag blik ik terug op mijn voorbije week, op mijn online en offline rondsnuffelen, mijn boeiende ontmoetingen en ontdekkingen.  Misschien ben jij er ook iets mee?  Deel gerust hieronder jouw nieuwste weetjes van deze week.  Ik ben nu al benieuwd! (Naar het idee ‘Vondsten op vrijdag’ van Maaike)

1/  Weg met perfectionisme!  Lang leve optimalismeDeze blogpost van Maaike was er weer boenk op.  Ik lijkt soms alsof ze in mijn hoofd kan kijken… beangstigend.

2/  Deze podcast-reeks is inspirerend qua opzet (al wandelend interviewen), maar ook inhoudelijk erg sterk.  Kijk even op een andere manier binnen bij o.a. Bent Van Looy, Admiral Freebee of Bart Peeters.  Topreeks van Gertjan Van Hellemont.

3/  Victor Nunes gaat wel erg creatief om met alledaagse voorwerpen en voeding.  Gezichten in alle vormen en maten.

4/  Dat ik enorm fan ben van Alicia Keys is geen geheim.  Knappe, maar vooral straffe madam.  Hoe die telkens weer de juiste woorden vindt, ingetogen en vanuit het hart.
Ze is op dit moment één van de coaches bij The Voice USA.  In deze editie weer vele toptalenten, vooral bij de groep van Alicia.  Bekijk hier alle blind auditions en battles.

5/  Ik heb straffe schoonzussen.  Ook dat is geen geheim.  Naast de actrice Lize kruipt mama Mira in haar vlotte pen.  Hoe ze haar korte, vaak ontroerende, ook soms wel hilarische tekstjes op haar blog tovert, met eigen visuele creaties: om jaloers op te zijn.

 

 

Geef een reactie

