Oogsten op zondag: Kobe en Karola

Als kennisspons of nieuwfreak (zie talentenlijst Luk Dewulf) hunker ik elke week naar een portie nieuwe kennis en indrukken.  Vanaf vandaag wil ik elke zondag terugblikken op mijn voorbije week, op mijn online en offline rondsnuffelen, mijn boeiende ontmoetingen en ontdekkingen.  Misschien ben jij er ook iets mee?  Deel gerust hieronder jouw nieuwste weetjes van deze week!  Ik ben al op voorhand benieuwd! (Naar het idee ‘Vondsten op vrijdag’ van Maaike)

1/  Sinds ik de podcastwereld heb ontdekt, beluister ik met plezier de interviews van Kapitein Kobe.  Die ene met Adil el Arbi vind ik nu al legendarisch.  Maar als foodblogger werd mijn aandacht deze week getrokken door het gesprek met Karolien Olaerts van Karola’s Kitchen.  Sowieso een prachtige blog om te volgen, maar wat een inspirerend gesprek over een jonge vrouw die met lef vol kiest voor het leven met bewust halftijds werken en een gezonde levensstijl.  Respect!  Ze kon zelf niet onmiddellijk antwoorden op de vraag ‘wie wil je graag nog eens ontmoeten?’, maar ik heb mijn antwoord klaar: Karolien en Kobe 😉

 

2/  Ik ben elke keer verrast dat muziek mijn rationele kant helemaal kan uitschakelen en me oprecht kan raken.  Ontdekking van deze week: Lianne La Havas.  Wellicht bekend door haar ‘Is your love big enough?’.  Albums te beluisteren op Spotify.  Een voorsmaakje:

 

3/  Deze week een opmerkelijk bericht uit de natuur: duizenden gamma-uilen stelen de show op de EK-finale (voetbal).  Er kwam er zelfs eentje Ronaldo troosten toen hij geblesseerd uitviel.  Een uil denk je?  Duizenden?  Nachtvlinders, motten dus…  De wereld van de nachtvlinders staat gekend om zijn unieke namen.  Wat dacht je van weeskinderen, wapendragers, schaapjes, …
Waarom die gamma-uilen er in de finale bij waren, legde Natuurpunt deze week uit op hun website: lees het hier.

 

4/  Als fan van oneliners (waarvan mijn studenten coaching kunnen getuigen) volg ik op Instagram ‘The Positivity Project‘.  Erg toepasselijk na een coachingssessie met Maaike:  “The best part of life?  Every morning you have a new opportunity to become a happier version of yourself.”  Even mezelf formatteren en schrijven aan een nieuwe ‘ik’…

 

5/ Op de Standaard Online werd een boeiende nieuwe reeks gestart: “Botsen vijftigers vaak met twintigers? Wordt seks beter na uw veertigste? Mogen zeventigers nog het vingertje heffen? Gaan dertigers te snel uit elkaar? Hoe voelen generaties zich vandaag, in deze prille eeuw vol beproevingen?   Vanaf maandag 11 juli brengt De Standaard een reeks over generaties, van tieners tot tachtigers. U leert uzelf en uw vrienden, uw kinderen en uw ouders beter kennen.
Deze week waren de twintigers aan de beurt:  klik hier om te starten.

 

Geef een reactie

