Liebster Award 2

In juni kreeg ik van Sofie (Fiekefatjerietjes) een Liebsteraward.  Haar geduld wordt eindelijk beloond!  “De Liebster Award is een award die nieuwe of beginnende blogs de kans geeft om een beetje in de schijnwerpers te staan.”
Ik kreeg er al eentje van Foodmadam, maar ik blijf het een hele eer vinden dat andere bekende bloggers/blogsters nieuwsgierig zijn naar mijn verhaal.  Met veel plezier antwoord ik hieronder op haar elf vragen.
 De antwoorden
  1. Ben je een sloddervos of eerder supergeorganiseerd?
    Ik heb wel wat weg van een controlefreak.  Ik hou van clean mailboxen en clean desks (niet dat me dat altijd lukt).  Ik schrijf onze boodschappen op een lijst in de volgorde van hoe ze in de winkel geordend staan.  Mijn elektronische agenda heeft veel weg van een georchestreerd kleurpatroon.  De inhoud van onze diepvries staat met afwasbare stift op de binnenkant van de kelderdeur.  Do i need to go on? 🙂
    Maar ik hou ook wel van de creatieve kant van sloddervossen.
  2. Wat is jouw ‘guilty pleasure’?
    Chocolade kan ik erg moeilijk laten liggen.  We zorgen er best voor dat er geen in huis is.  En als er dan al restjes overblijven na baksessies, dan blijven ze niet lang liggen. Zeker als ik thuis kan werken.  Sinterklaasperiode op komst: SOS!
  3. Welke bestemming staat bovenaan op je travel list?
    Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens in London was.  Time for a revisit from the perspective of a foodie.  Alleen budgettair en met kids niet evident…
    Ik hou eigenlijk niet zo van de drukte in steden en daarom staat Scandinavië voor de rust en de natuur ook erg hoog op de lijst.  Ik heb Zweden al tweemaal mogen bezoeken, maar ben telkens niet verder geraakt dan de stad Stockholm of Halmstad zelf.
  4. Welk boek zou iedereen gelezen moeten hebben?
    Lord of the rings (Tolkien) heb ik al meerdere keren herlezen.  Ik blijf het een meesterwerk vinden, maar misschien alleen voor de fans van het fantasy-genre.
    Ik lees ook veel non-fictie.  Inspirerend zijn de boeken van Brené Brown: ‘De kracht van kwetsbaarheid’ en ‘De moed van imperfectie’.  Misschien dat ik in mijn Life-rubriek er eens over schrijf.  De vraag brengt me op ideeën :).
  5. Welke eigenschappen heb je van je mama / papa en ben je trots op?
    Het culinaire talent van mijn moeder en de kurkdroge humor van mijn vader.
    Een student zei ooit: “Meneer, uw humor is droog.  Maar beter droge humor dan geen humor!”
  6. Zou je iets aan jezelf willen veranderen, en indien ‘ja’, wat?
    Op dit moment zit ik goed in mijn vel, maar ik ben een twijfelaar.  Een echte weegschaal, bij momenten een losgeslagen nummer 5 in de enneagram: wikken, wegen, alle perspectieven onderzoeken en uiteindelijk vaak beslissen om het niet te doen.  Soms zou ik wel iets doortastender willen zijn, sneller tot actie komen.  Mijn vrouw is veel impulsiever.  Ik rem haar soms af en zij geeft me het duwtje in de rug.  Een ideale match dus!
  7. Wat is jouw droomjob?
    Ik heb niet een specifieke job in gedachten, maar ik hou van een context waar ik kan blijven leren, waar ik mensen kan ontmoeten, hen mag inspireren (i admit: ik ben een echte leraar) en me door hen kan laten inspireren (ik heb een grote drive om te blijven leren).  Een uitvoerende job zonder menselijk contact is dodelijk 🙂
  8. Voor welk gerecht mogen ze je zelfs ‘s nachts wakker maken?  
    Door de onregelmatige nachten met onze kinderen (geen goede slapers) blijf ik liever slapen als ik slaap.  Daar kan geen enkel gerecht tegen opwegen.  Maar als ik echt moet kiezen:  perfect gebakken Sint-Jacobsvruchten of eend/duif.  Dat vind ik al eens de moeite 🙂
  9. Wat is jouw populairste blogpost?
    Mijn recept voor varkenswangen is ook dit jaar weer de topper.  Als je op ‘varkenswangen’ zoekt, vind je het zelfs op de eerste pagina in Google.  Het recept voor vanille-ijs moet echter niet onderdoen.  Het wordt een nek-aan-nekrace voor het meest bekeken bericht in 2015.
  10. Wat is de leukste blogpost die nog op je blogplanning staat?  
    In mijn hoofd heb ik het idee om in 2016 mijn favoriete (food)bloggers te interviewen.  Ik weet niet of ze daar zin in hebben, maar ik kan alvast heel wat van hen leren.  Ik ben erg nieuwsgierig naar hun creatieve nest, hun ‘achter de schermen’.  Als ik er tijd voor vind, mag je zeker een mailtje verwachten 🙂
  11. Wat is je favoriete drankje op een zonnig terras?
    Guilty pleasure nummer twee: een ijskoude cola.  Dat is zo ongelooflijk verfrissend na een fikse wandeltocht.  En als het wat duurder mag zijn: een alcoholvrije mojito.  Schol!
Mijn 9 vragen
  1. Welk topgerecht gaat al generaties mee en staat dat recept al op je blog?
  2. Mijn vrouw is vegetarisch.  Als jouw topgerecht niet vegetarisch is, hoe zou je het aanpassen zodat mijn vrouw er ook kan van eten?
  3. Wat is voor jou de meest vreemde combinatie van ingrediënten maar lijkt toch perfect te werken?
  4. Ik ben zelf een complete beginner op vlak van foodfotografie.  Welke tip heb je voor mij?  Wat was jouw eerste stap in de richting van betere foto’s?
  5. Trek nu je koelkast open en som de eerste 5 dingen op die je ziet.
  6. Welk toestel zou je in je keuken niet meer kunnen missen?  Waarom?
  7. Ik hou van lokale producten.  Wie is jouw favoriete handelaar en waarom zou ik daar zeker langs moeten gaan?  Wat zijn zijn/haar specialiteiten?
  8. Waar deed je het laatst een natuurwandeling?  Waar heb je toen het meeste van genoten?
  9. Als je op je leven terugblikt, welke ‘wijsheid’ wil je (later) jouw (klein)kinderen meegeven?
En mijn genomineerden zijn

Erg nieuw zijn jullie niet, maar ik volg jullie nu een tijdje en ben gewoon nieuwsgierig naar jullie antwoorden 🙂
Stuk voor stuk fantastisch mooie blogs, inhoudelijk helemaal mijn ding.  Het bezoeken waard!

  1. Claudia’s keukenspot
  2. Cuberdon & Macaron
  3. Koken op hakken
  4. Beetgraag
  5. Hap en tap
  6. Macaron Manon 😉

Mogen ook meedoen maar kregen misschien te recent al een Liebster award 🙂

5 gedachtes over “Liebster Award 2

  1. Zo geweldig leuk om te lezen! Veel dingen klinken heel herkenbaar. Toch wel treffend dat veel foodbloggers naast het culinaire ook gelijkaardige interesses hebben: ik hou ook wel van lezen (de boeken van Brené Brown staan op mijn leeslijst) en reizen moeten we ook dringend weer opnemen (Londen en Kopenhagen staan hier hoog bovenaan).
    Leuk, de interviews die je hebt gepland!
    Ik ga je vragen hier in een conceptpostje zetten, maar moet eerst nog een ander stokje die ik enkele maanden geleden heb gevangen invullen. En zo’n blogberichten post ik graag even tussendoor en niet te frequent :-).

    1. Brené Brown echt lezen! En als je daarmee klaar bent, heb ik nog wel een paar tips 🙂

      Doe maar op je gemak. Ik loop niet weg en had het al wel zo ingeschat. Tof dat je er toch gaat op antwoorden!

Geef een reactie

