Tuur met pruimen zet een bredere bril op!

Lieve lezers,

het moet wellicht al meer dan 10 jaar zijn dat ik recepten blog.  Niet enkel hier op Tuur met pruimen maar daarvoor ook nog op andere platforms (thaba.be anyone?).  En ondertussen is het single leven echt voorbij en kwamen er vele nieuwe uitdagingen/interesses: een fantastische vrouw (ook met 37 hobby’s), 2 prachtige kinderen (+1 op komst), een eigen stek in onderhoud, opleiding natuurgids, conservator natuurgebied ‘Bonte os’, opleiding tot coach, fulltime en vastbenoemd als docent in een bachelor kleuteronderwijs en banaba schoolontwikkeling, fervent fan van allerlei bordspelen en (online) games, beginnend (moes)tuinier, achtergrondzangertje bij musicalvereniging Arte Del Sueno, …  En bovenal ook vele mooie kansen, contacten en reacties op mijn foodblog.

Regelmatig vraagt men mij hoe ik dat allemaal in godsnaam combineer.  Geen idee eigenlijk… ik doe het gewoon.  De rijkdom aan impulsen en ontmoetingen inspireert me en maakt me tot wie ik ben.  Ik droom al een tijdje om die andere eieren kwijt te raken en twijfelde of ik verschillende blogs parallel naast elkaar zou opstarten.  Ik wil graag mijn avonturen delen als vader met jonge kinderen, als natuurgids in opleiding, als mens op zoek naar antwoorden op vele levensvragen en dilemma’s, als man met 37 hobby’s en hoe die allemaal te combineren.  Ik geniet van leren en blijven leren.  Ik wil mijn positieve verhalen delen.

De twijfelaar in mij bezorgt me echter al weken slapeloze nachten (of de kinderen, die ook).  Wie gaat dat allemaal willen lezen?  Gaat een bredere focus mijn huidige foodnetwerk niet afzwakken?  Wie ben ik eigenlijk dat ik denk iets nuttigs te vertellen heb aan de wereld?  Er zijn toch tientallen betere blogs?
Ik hakte dit weekend na enkele inspirerende herfstwandelingen de knoop door.  Ik ga er gewoon voor en ben benieuwd naar jullie reacties.

Tuur met pruimen wordt dus een interactieve blog met een focus op drie passies:
FOOD: budgetvriendelijk, lokaal, nostalgisch, snel, flexitarisch
NATURE: verwonderd door natuur
LIFE: positief en inspirerend, met een vette knipoog

Volg me zeker ook op social media (zie knoppen onderaan).
Sinds deze week vind je Tuur met pruimen nu ook op Instagram!
Hopelijk blijven jullie lezen, desnoods gefilterd?

7 gedachtes over “Tuur met pruimen zet een bredere bril op!

  1. Een tijd geleden had ik een gelijkaardige knoop door te hakken! Ik heb de sprong ook gewaagd en heb er nog geen spijt van. Ik deed eerst even navraag bij mijn lezers en de meeste waren er heel enthousiast over dat ik ook over andere dingen, o.a. lezen, zou bloggen. Ik merk dat ik ook andere lezers aantrek met mijn niet-food-berichten, en die raken dan weer geïnspireerd door de recepten. Een bredere bril zorgt voor een breder publiek, en het zorgt er ook voor dat je lezers meer over de blogger achter de blog te weten komen. Dat vind ik persoonlijk alleen maar positief! Ik ben alvast benieuwd naar je niet-food-berichten!

Geef een reactie

