En ondertussen…

IMG_0650En ondertussen laat ik me inspireren door Stephanie Duval.  Na de grafische update van ‘Tuur met pruimen’ krijgt ook de inhoud een grondige revisie.  Kwestie van deze blog naar een hoger niveau te krijgen…

En ondertussen stapelt het aantal mogelijke blogposts zich op: hopen lekkere recepten, een foodblogswap, leuke Italiaanse avond met culinaire film, weekmenu’s, boekbespreking, …  Enfin, materiaal genoeg om u de komende weken te verblijden!

En ondertussen kan de jongste dochter eindelijk op haar eigen kamer slapen.  Vier dagen behang aftrekken, schilderen, opnieuw behangen, boren, bordjes lijmen, kuisen, radiatoren afnemen/aankoppelen/ontluchten, mobiel en kinderbed monteren, … Het resultaat mag er zijn!

En ondertussen is de cursus natuurgids ook gestart en ben ik beheerder geworden van een klein stukje natuurgebied (2,6 ha rietveld en bronbos).  Wat was dat ook alweer van dat vele hooi op een vork?

3 gedachtes over “En ondertussen…

  1. Zo lang je alles graag doet, is er geen probleem toch? 🙂
    Kamers afwerken en herinrichten is leuk, wij hebben hier ook nog véél werk voor de boeg.
    Wat vond je van het boek van Stephanie Duval? Ik las tot nu toe enkel het Blogboek van Kelly. En nu ligt ook ‘Make It Blog It Share It’ te wachten om gelezen te worden…

    1. Probleem is dat ik alles ook veel te goed wil doen, dat ik eerst alles in mijn hoofd op een rijtje zet, dat ik altijd veel hindernissen bedenk om het niet te doen en dan uiteindelijk mezelf stress bezorg door het dan niet of te laat te doen… of hoe leg ik dat uit 🙂
      Er zitten veel ‘moetjes’ in mijn hoofd: ik moet 2x per week iets bloggen, ik moet een mooie foto nemen, ik moet naar mijn natuurgebied gaan observeren, ik moet voldoende tijd geven aan mijn kinderen en vrouw, ik moet ook voor m’n werk zo veel doen enz…

      Het boek van Stephanie Duval vind ik echt wel een aanrader, maar ik kan niet inschatten of er veel overlap is met het blogboek van Kelly. Goed geschreven, vanuit ervaring met oog voor alle aspecten van bloggen, getuigenissen van andere succesvollere bloggers, …
      Is het Blogboek van Kelly de moeite? Make it Blog it Share It had ik ook al zien passeren…

      1. Dat perfectionistische kantje is herkenbaar hier :-). Ook al weet je ergens dat niks ‘moet’, toch wil je altijd maar je best doen… Een moeilijk evenwicht!
        Het boek van Stephanie Duval zal ik eens lenen in de bib. Het Blogboek van Kelly is zeker wel de moeite, er staan enorm veel tips en lijstjes in, en ik heb er enorm veel ideeën door gekregen (die ik nog lang niet allemaal heb uitgewerkt, maar ongetwijfeld voor inspiratie gaan zorgen als er eens een ‘dood’ moment is). Make it Blog it Share it heb ik onlangs gekocht en gelezen. Over sommige dingen wordt oppervlakkiger gepraat, maar er wordt op veel zaken ook dieper ingegaan o.a. social media en het wettelijke kader rond bloggen. Los daarvan is het ook gewoon een heel mooi vormgegeven boek. Iets wat ik zelf niet onbelangrijk vind :-).

Geef een reactie

