Flan met peperkoek en speculoos

IMG_0425Het leuke aan mijn werk is dat ik veel mensen ontmoet die ook graag koken en bakken.  Studenten, cursisten, mentoren, … noem maar op.  Onderstaand recept is er eentje van iemand uit een supervisiegroep.

Ik weet niet of een bakrecept eigenlijk nog makkelijker kan?  En dat bedoel ik positief, want hij smaakt top!  Deze flan wordt afgebakken in de microgolf en je hebt er zelf slechts 5 minuten werk mee.

Ingrediënten

  • 125 g peperkoek
  • 125 g speculoos
  • 125 g petit beurre koekjes
  • 125 g bruine suiker
  • 1 l halfvolle melk

Bereidingswijze

  • IMG_0428Breek de peperkoek, speculoos en petit beurre koekjes.
    Doe ze in een mengkom.
  • Overgiet met de melk en laat even zacht worden.
  • Mix alles tot er een glad mengsel ontstaat.
    (Ik doe het zelfs met de blender)
  • Giet het mengsel in een microgolfbestendige bakvorm (siliconen).
    Bak af op 850 Watt gedurende 23 minuten. (800 Watt – 30 minuten)
  • Laat afkoelen voor je het uit de vorm neemt.

Bron

Liesbet Coens

2 gedachtes over “Flan met peperkoek en speculoos

Geef een reactie

