Tegen het Kookpunt!

Het Kookpunt van een zuivere stof is de maximumtemperatuur, voordat een vloeistof gasbellen gaat vormen bij een bepaalde omgevingsdruk. (Bron: Wikipedia)

Als een kind in een speelgoedwinkel, een vrouw in een schoenenwinkel… zo voel ik me in kookwinkels.  Niet dat ik een gadgetfreak ben, maar als je de producten van bijvoorbeeld Alessi of de groengrijze collectie van Joseph Joseph ziet, dan voel ik het wel kriebelen.

Toen ik een waardebon van 50 euro in mijn mailbox zag belanden, voelde ik me als water dicht tegen het Kookpunt: ingehouden vreugdeuitbarsting!  Wie wil er nu niet gratis shoppen? Een keukenmachine als KitchenAid gebruiken we quasi dagelijks.  Prachtige fornuizen van Boretti: ja! Ik dacht dat die veel duurder waren, maar met 50 euro heb ik er nog geen :).  Gezonde sapjes met Versapers? Potten en pannen van Fissler? Wat te kiezen op Kookpunt.nl?  Zo veel leuke dingen!  Die waardebon belandt beslist niet in een afvalemmer van Simple human!

Uiteindelijk viel onze keuze op een visgraatpincet -gedaan met het pulken en ‘verkloten’ van een schoon stukske filet-, een Hygiplas Snijplank Medium Groen – onze oude groene snijplank heeft nu een tweede leven als snijplank voor de leerbewerkingsactiviteiten van mijn vrouw- en een pizzasteen – nooit was onze zelfgemaakte pizza zo krokant-.Besteld voor 16u en een dag later via de post geleverd: indrukwekkend!Hoewel ik eerder fan ben van de live kookwinkels -kwestie van een product met alle zintuigen te ervaren alvorens de eeuwige twijfelaar in mij te overtuigen-, kon deze ervaring me wel bekoren!  Wie te lui is om uit z’n zetel te komen of geen tijd heeft om een kadootje te kopen voor een jarige hobbykok, Kookpunt.nl biedt voldoende mogelijkheden.

Geef een reactie

